Fullt ös

Nu är julen över och hela julen har det varit fullt upp pang pang
nästa dag gick så fort sen så var julen över.
Har i alla fall haft en bra jul.
Firat jul både med vänner släkt och familj.
Ska berätta lite hur min jul har varit och vad jag har gjort.
På julafton blev det till och vara med min mamma o pappa på dagen
och på kvällen åkte vi ut senare på landet och firade jul med sambons
föräldrar och åt jätte god julmat och öppnade julklappar.
Såg självklart på kalle ankas jul också det får man inte bara missa.
i julklapp fick jag jätte bra jul klappar.
fick bland annat pandora stenar till mitt armband,
Det är jätte bra med sånt armband för det finns så mycket pandora
små smycken och köpa till som visar mina intressen.
fick också smycken och pressentkort och lite
hem inredning och sist men inte minst fick vi en platt tv som vi ska ha
i sovhörnan.

Juldagen blev det till och träffa släkten då var vi hemma hos mig väldigt trevligt
fast mycket disk så många som vi var och så mycket som jag bjöd på.*hihi*
Så blev det till slut massa disk men gästerna tyckte jag var så duktig och hade
gjort så fint här hemma.
bjöd faktist på kalkon som man gör på juldagen.
Senare blev det till och öppna alla julklappar hjälp så mycket klappar.
jag tycker det är så kul och ge bort julklappar till alla och se hur glada det blir.
Jag gav bort mycket i år min syster fick ett myss sett som hon ska ha på kvällarna.
Hennes dotter fick en el bil ut av oss.Och det var det bästa julklappen tyckte hon.
Jag fick bland annat kläder på juldagen och sånt går åt...Det är tur att folk vet vad
jag gillar för kläder annars kan det bli svårt.
På kvällen så åkte gästerna hem.
jag var helt slut på kvällen så gubben fick städa upp allt papper och sånt jag själv
låg i soffan och myste.

Annadagen.
Annadagen blev det vänner här.
Så på morgonen var det bara att gå upp vid 8 svårt och komma upp men det gick an
och då var det bara äta frukost sen börja diska och skura golvet och börja duka.
Gjorde en annan dukning till mina kära vänner.
Blev svart duk med röda julgrans kulor och sen tog jag snö på det.
sånt snö som inte smällter som går att köpa.
Så det blev i alla fall jätte fint.
När vännerna kom kl 11 så gick det runt här och kollade
och när det kom in där vi skulle äta så blev det jätte glada
dom såg hur fint jag hade dukat och frågade mig hur jag kan
komma på så smarta dukningar.Jag svara glatt det kommer bara upp
massa roliga ider i mitt huvud.jag älskar att duka.
Maten blev bland annat att  äta pirroger som jag hade gjort.
Och det uppskatades ut av mina kära vänner.
Efter det blev det efter rätt och då bjöd jag på massa smått och gott
glass grädde kladd kaka jordgubbar bananer o maränger sen så klart
hade jag choklad sås här hemma så fick det äta vad det ville.
Vi skrattade och hade kul.
Efter det tog vi en lång promenad vid ån härligt och kunna röra på sig
efter man har ätit så mycket som vi gjorde.
På kvällen blev det fika men det var bara kaffe och bulle och små kakor.
Vi kollade även på en film som vi hyrde men den får noll för så dålig
som den var uscha mig vad dålig tyckte även mina vänner.
Så åkte det hem och jag o min man vite vad vi skulle göra
och det var till och börja städa.
Men vi hade även julklapps byten med vännerna.
Det var paket överallt i huset och vi öppnade lite då och då.
satt och spela kort vems tur det var och öppna den som vann fick öppna
ett paket.
sen hade vi ett tärnings spel fick man 4a så kom det till den personen som
satt i ringen och det hade gått till 4 den gick känna på paketet ville den inte ha det
så gick den vidare  till nästa.Och om ingen ville ha det paketet blev det till den
som var i början.Får bara gå ett varv.Annars tar det för lång tid.
Och vi som hade så mycket paket.
Vi var ju 30 st här.

Efter anna dagen åkte min man o jag på semester till Spanien.
Det var väldigt skönt och komma till något varmare land
nu när det är så kaaaaaaaalt i sverige.
Vi var där 1 vecka.
Badade solade shoppade åt god mat.
och gjorde massa kul.
Blev en helt fantastiskt jul resa.
Den julklapen fick vi ut av mina kära föräldrar.
Det var värkligen skönt att få en upplevelse.
Till sommaren funderar vipå om vi ska resa alla
ner till Florida och det är inte helt fel.
Gäller att jag ligger i nu mycket i mitt jobb.
så man får i hop pengar till resan så man kan ta med föräldrarna på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0