Dagens nyhet.

Även i jul hände det något jag har en nyhet för er och berätta.
Det kom som en stor chock men jag har i alla fall lugnat mig nu.
Det är nog mycket därför vi åkte ner till spanien och att jag inte haft
ork och skriva här inne på länge.
Nu ska jag ta och bertätta för er.
Det var lucia morgon när jag vaknade till och jag hade så
ont i min mage kändes precis som mens värk ni vet ju hur
ont det gör *aj aj* Och jag skulle till jobbet och jag kom knappt upp
ur min säng men efter ett tag kom jag upp min man hade redan
åkt till jobbet så det fanns ingen hjälp här hemma.
Men jag lyckades bra med och göra frukost och så fort
jag tog en tugga på min macka så fick jag springa
in till toan och spy.
Så det var bara ringa till jobbet och säga som det var
jag är magsjuk kommer inte i dag
chefen svara kom inte på hela veckan för vi vill inte ha den.
jag svarar jag lovar att inte komma jag mår så hjäkla dåligt ajaj.
Chefen frågar hur är det fatt?
Jag det gör så hjäkla ont och jag mår illa hjälp.
Chefen gå och lägg dig och hoppas det blir bra snart.
Jag bara det ska jag göra.

Jag försöker lägga mig ner men det går inte jag
är rädd jag springer bara runt i huset.
Tills slut lugnar jag ner mig då slutar det göra ont
 i min mage men jag kräks några gånger under dagen.
Till slut när min man kommer hem så frågar han
så klart hur de är jag svara jag är spy sjuk kom inte hit.
Min man bara öhh jasså då ska ajg nog undvika dig i några dagar.
Det slutar med att min man sover i soffan och jag i sägen.
Men på natten vaknar jag av att jag har ont igen
och går till min man och säger jag har ont i min mage hjälp mig.
Min man tröstar mig så somnar vi båda tillsammans.
På morgonen mår jag bra så då tar kjag det lugnt och dricker jucie.
Min man måste gå till jobbet.
Så 1 vecka måde jag bra så kommer spy atacken igen och mag värk
ajaj vad är det för fel på mig.
jag ringer min vän Emma och när jag berättar allt för henne
så gap skrattar hon och säger du är säkert inte spy sjuk
du är nog gravid haha.
Jag blir helt chokad det kan du väl inte menna.
Jo svara emma jag kommer över till dig om en stund
så åker jag ner på stan först och köper test så kan du
testa dig sen när du kommer.
Jag bara öhh ja gör det det blir säkert bra det kommer
nog ändå så visa att jag inte är gravid jag äter på bra med mina
p piller.
Emma säger vi får väl allt se du vet väl hur det var när jag väntade mina
2 charms troll killar.jag bara ja dom är så mysiga och det var
underbart och se dig när du fick veta att du var gravid.
Då hade jag något och vara glad över.

Tiden gick och Emma kom hon rätt på sak gå in på
toan och testa jag slår vad 100 kr att du är på smällen.
jag bara what det kan du inte mena?
Jag går in på toan och gör testat Emma bara skrattar och tjatar kom ut nu.
jag kommer ut och vi väntar 1 minut och testet visar + jag bara jag är gravid.
Hjälp jag blir helt chokad.
Emma bara vad ska du göra klart du ska bli mamma då har mina söner
någon och leka med varje dag.
jag bara men hallå jag har ett toppen jobb
Emma men hallå man ska väl också kunna bli mamma när man är ung.
Jag bara men jag trivs på mitt jobb vad ska min man säga?
Emma bara det lösser sig jag lovar.
Emma och jag tar en fika medans jag är i stor chock
Plötsligt är min min hemma han ser att något har hänt.
Han går in på toan jag bara vad ska jag säga till han?
Emma berätta måste jag måste jag det?
ja jag får väl göra det.
jag skriker på min man kom kom kom
han russar ut på toan och säger vad är det
jag bara skriker och börja gråta jag är på smällen.
mannen bara what vad mennar du? jag är gravid.
han blir jätte glad ja vi ska bli mamma o pappa.
Jag bara ett problem som är löst att mannen vill ha barn.
Jag funderar lite och tänker klart jag ska bli mamma.
Emma sitter där stolt hon berätta hur kul det komemr att bli.
jag ringer diretk till en barnmorska och får tid om 2 dagar.
Jag ska bli mamma vad kul jag längtar ska ni veta.
Jag är ung och jag bli mamma vad roligt tur att
jag inte vänta tills jag blir 30 som vi hade planer på.

Nästa chock nr 2.
Min man är med när vi träffar våran barnmorska
och hon kollar och tittar.
Men när vi gör ett uldraljud så visar det att jag har gått långt
i min gravidiet jag är redan i månad 5.
jag bara what det måste vara något fel jag är small och det syns inte
att jag väntar barn.
barnmorskan lugnar mej me doch säga visa gravideter syns inte
din bebis växer på insidan det är därför inte din mage puttar.
jag bara okej men när kommer bebbe då?
hon kunde inte svar exakt men i slutet av april eller i början av maj.
Så då ska jag bli mamma :-)
Vad roligt så nu ska vi inreda med massa barn mys rum och finna saker
till våran bebbe.
ha det bra alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0